Tuesday, December 29, 2009

macam maner kisah cinta ain selepas cintanye gagal di tengah jalan...

waktu nie aku dah pun selamat menamat kn pelajaran aku kat poli..walaupun sijil..bukan senang beb..

waktu nie adalah part yg paling susah lah dalam hidup aku..

waktu nie aku kenal erti kesusahan..kalau tak silap umor waktu nie baru 20 thn..

lepas habis poli aku kerja dekat restoran jepun (sushi king)



lame tu xder lah lame sgt kerja sbb pergelangan sakit..angkat barang berat sgt kot..chech doctr..dier suh carik kerja lain..ok..sempat kerja dalam 4 bulan jerk..

bercinta..waktu nie x de rase nk bercinta pun..tgk lelaki pun rase kosong..hahhaha..x bernafsu..

rehat kat umah dalam 2 minggu.past tu start tolong mak lang berniaga dekat kantin JKR Jln Chan Sow Lin..sajer2,,dapat lah duit rm 15  mak lang bg sehari..besh tolong mak lang..

dekat JKR tu ader TA namer dier razman @ PASOH..sedare mare aku pnggil dier pasoh sbb dak nioe asal pasoh,N9..

mamat nie btl2 serius nk kwn ngan aku,dier jmpe mak lang,dier jumpe abah aku..tapi aku xder perasaan pun kat dier..bile mak lang ngan mak tanyer aku cakap dier pendek..hahahahaha..aku x suke owg pendek..

pening mak ngan mak lang..selamber jerk mak kater cam nie.."lantak lah ko ain..x dapat lah mak nk tolong..klo htam bley lh putih,tp kalo pendek cam ne mak nk panjang kn.."hahahaha..lawak lak kalo aku pk balik aper yang mak kater..

Razman pernah tanye saye,,saye bley terima die sebagai kekasih tak..saya jawab kite kawan lah dulu..razman kate kalo saya tak terima dier,kawan pun x payah..saya redha jerk..x kn nk terima dier sbb nk jge hati dier plak kn..

pastu yg paling latest sekali yg saye tau pasal dier..itu pun dh nk dkt 2 thn lepas,die call ckp dier nak kawin,,dier msg ngan hanta card..tp sayer x g pun..

dalam proses tolong m.lang meniage,saya apply jadi guru sandaran tak terlatih..5 bulan jdik cikgu..pagi tolong mak lang dekat kedai..kul 11 mandi..dalam kul 11.30 dah gerak g sekolah rendah keb jln peel..dekat jerk ngan kantin m.lang..ramai gak anak staff JKR  yg jd anak murid aku..

dalam waktu aku jadik cikgu,aku kne denggi..lame 11 hari duk wad..aku ader call mie suh dier datang..tapi dier tak datang pun..sedeh sgt waktu tu..tapi nk uat cam ner..dier cume call je kjp..itu pun dh kire ok kn..

************************
pd lan 6,2006 aku kerja dekat turbine technique...

mula2 minx kerani..itu pun sepupu yg tolong isi kan..sekali waktu interview dapat tech trafic light plak..terima je lah..dekat sini aku pun kenal ramai lelaki..tapi xder ati pun..tu yg payah nyer nie..kerja kat cini tak lame..
sebab dapat kerja kat RTM..gomen lg tu..so kiter pilih lh yg terbaik..yg menjamin mase dpan..

4/12/2006 adalah titik permulaan bg aku..

aku telah melapor kn diri kat angkasapuri as a technician shj..

tapi kalo kowg pasan kn..sejak aku putus,aku xder pun rase nk bercinta lg...naper yer..why..tellme why..

msti ader yang tertanye2 tanye tang mane yg susahnye aku waktu nie..

waktu aku tolong mak lang,kul 5.30 pagi aku dah bgn..kul 6,ssti sampai kantin..masak air,set meja,semua yg kat depan aku uat..mak lang masak kat belakang,..

biler owg datg aku bancuh air,aku lh casher,aku lah cleaner,aku yg basuh pinggan..semua aku..

husshh..mmg cekap giler waktu tu,..

past tu siap2 nk g ngajar plak..dah laj gaji mengajar x dpt2..sabor jelah,.seb baik tolong m.lang ader gaji..

alhamdulillah syukur...




























nuinmie85@gmail.com

0 comments: