Tuesday, December 29, 2009

hehehe..ini pulak kisah cinta aku lepas abis belajar...jom!

alkisahnyer bermule cam gini...
aku ingat lagi waktu tu..tahun 2002 aku abis paper SPM ari rabu tau..
esoknyer hari khamis aku ditemani oleh adik sepupu ku siti g carik kerja...
alhamdulillah \rezeki i nie murah,,almaklumlah orang nyer pun pemurah...i di terima kerja as sale girl di kamdar sdn bdn,,alah gedung pakaian tu lah di bahagian gent department..ingat lagi waktu tu dah nak rayer..sayer jual baju melayu..ramai gler owg waktu tu..

waktu tu aku rajin tau kerja..rajin sangat!!!!

hahaha..start kerja bulan puase..so biler time berbuka yang muslim nie pun berbuka lh bersame2..hehhehe..

kebetulan waktu tu ader part time sale,bdk belajar tau..2 owg..sorang kak abby dr sarawak..sorang kak along..owg cini2 jgk kot..durg nie baik..durg lah yang selalu ajak2 aku..almaklumlah owg baru kn..past tu kenal ngan kak lisa gent department gak tp jage bhgian seluar..aku yg paling kecik lah waktu tu..ehmmm..durg memang baik..

dalam 2 minggu aku kerja,of coz lah dah ramai kenal orang kn..
 kenal santok,rafi,pak cik rahman,aisyah..n ramai lagi lah..aku dah luper lh..almaklumlah 7 thn lepas punyer citer kn..

kena2 kacau tu biase lah kn..past tu ader 1 petang nie aku dapat card raye dari kak lisa..dier kater rafi yg bagi..aku mcm x cayer jerk..sbb mamat tu nmpk biase jerk ngan aku,,tp mcm biase lh..kalo owg dah bg mesti kiter kater terima kasih kn..so aku pun kater TQ rafi..t kalo sempat ain balas ek..

tapi dalam tu dier ader kater dier suke tgk muke aku..suke tgk aku..manis..sopan..hahahaa..berpeluh ketiak dengar..itu luaran ain jerk..dalaman ko tak tau lg..

hahahhahaha..

aku dah dalam keadaan serba salah dah..

rafi tu supervisor aku lh..

cam ner aku nak mengelak..

tapi sumpah aku layan dier sebab aku hormat dier,..kalo perasaan tu xder lah lelebih..

satu hari tu adik dier nama ahmad datang kat aku bg tau yang abg dier tu dah bertunang..aku pun pelik,kalo dah tunang naper nak gatal2 lagi kn..aku tanyer,..jwpan dier,..dier tak suker perempuan tu..family yg pilih..BOLEH???mmg aku x paham..

aku still rapat ngan dier..tp sebgai seorg kwn lh..and perasaan aku nie selalu rase serba salah tau biler ngan dier..yerlh aku layan tunang orang..aku asyik ngan dier jerk..rehat same2..dah x tau nak uat aper..dah dier yg arrange kn rehat kita org semua..tapi yg baik nyer lepas aku kenal dier,aku x pernah kuar duit nak makan..kalo dier x dapat rehat ngan aku,die dh beli kn aku makanan siap2..dier suh makan dekat pantry..

so hubungan yg mengeliru kn nie terus berlangsung dalam beberapa bulan...result spm pun dah kuar..result aku baik & bagus,.tapi xder lah cemerlang sangat..

aku nie sibuk dengan kerja..mak dah bising dah..suh isi borang,suh sambung belajar..tp waktu tu aku tak pikir pun sgt..sbb sibuk kerja..mak lang aku yang tolong amik borang ipt,borang poli..hisshh..macam2 borang aku isi..mak plak sibuk suh aku g check namer form 6..

aku sebenarnya dah malas dah nak g sekolah..malas..mmg malas..

tp mak tak puas hati..dier g check,,sekali name aku ader da..malam tu abah ngan mak jemput aku kat kamdar..terus pergi Jaya Jusco maluri beli baju sekolah,kain ngan kasut semua baru..mak aku seronok sangat..aku ikut kn jerk..

esoknyer aku x kerja,tapi g daftar diri kat sekolah cochrane tu lah..daftar form 6..dalam ati aku nie..hisshh..xder sekolah lain ker..x kn 7 thn kot aku nak sekolah kat sini..

pagi tu aku g sekolah ngan mak tih aku..dier yang hantar aku..g daftar past tu balik..tp aku mintak tolong mak tih antar dekat kamdar nak pulang kan baju semua..dapat balik duit..
\
biler bos aku tgk aku dtg dgn baju sekolah yang lengkap tu..dier pun kater..it's ok siti..gud luck ok..so dgn rasminya aku dah berhenti kerja...

aper..rafi...

ehmmm..dier still call aku,kebetulan waktu tu aku dah pakai handpone..tapi sebenarnye aku malas nk layan dier..dier nie jenis yg degil bin begol jgk..smpai aku dh x tau nk uat aper..tp aku nie kn pandai..last sekali,aku bg phone tu kat abah aku,..sampai sekarang aku dah x tau cter dier...ehhhhmm..

kenangan terindah ngan mamat nie..

aku pernah mkn ngan dier dekat kl tower nyer restoran..
 best!!!past tu aku pernah dapat bunga yg byk kuntum...byk x ingat lh waktu birthday aku dulu!!best..aku suke seperise tu..tp bkn dier lah.. hahhahahahah...

nak tgk pic dier..xder lah..x sempat nk tangkap lh..

nuinmie85@gmail.com

0 comments: